1-3 ضرورت و اهمیت پژوهش

به این دلیل که منابع خاکستری حاصل پژوهش های علمی و تخصصی و اغلب بازتابی از دانش سازمانی هستند، بنابراین می توانند از نظر اطلاعاتی بسیار ارزشمند و منحصربه فرد باشند، بنابراینانتشار منابع خاکستری و دسترسی آسان به آن ها نقش مهمی را در آگاه­سازی محققان ایفا می­ کند.به همین دلیل شناسایی این منابع در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است و پژوهش حاضر سعی دارد پس از مطالعه در زمینه های مجموعه سازی، سازماندهی و اشاعه منابع خاکستری در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، به نتایجی دست یابد که در تقویت نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف هر بخش موثر واقع شود و به شناساندن اصطلاح منابع خاکستری و همچنین شناساندن انواع منابع خاکستری در کتابخانه های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و در نهایت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف مدیریت منابع خاکستری منجر شود.

1-4 اهداف پژوهش

1-4-1هدف کلی

هدف پژوهش تعیین وضعیت مدیریت منابع خاکستری (مجموعه سازی، سازماندهی و اشاعه منابع خاکستری) در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

1-4-2 اهداف ویژه

– شناسایی انواع منابع خاکستری که در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وجود دارند.

– منابع خاکستری که در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وجود دارند، با چه اصطلاحی شناخته شده اند و اصطلاح منابع خاکستری را بکار می برند یا نه.

– تعیین وضعیت مجموعه سازی منابع خاکستری در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی.

– تعیین وضعیت سازماندهی منابع خاکستری در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی.

– تعیین وضعیت اشاعه منابع خاکستری در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی.

 

1-5 پرسش های پژوهش

منابع خاکستری در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با چه اصطلاحی شناخته می شوند؟
انواع منابع خاکستری که در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وجود دارند، کدامند؟
وضعیت مجموعه سازی منابع خاکستری در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزیچگونه است؟
سازماندهی منابع خاکستری در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزیدر چه وضعیتی قرار دارد؟
وضعیت اشاعه منابع خاکستری در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزیچگونه است؟
1-6تعریف های عملیاتی

1-6-1 بررسی وضعیت مدیریت منابع خاکستری

منظور بررسی کلی وضعیت مجموعه سازی، سازماندهی و اشاعه منابع خاکستری در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

1-6-2سایر منابع خاکستری

منظور سایر منابع مشابهی است که با توجه به تعریفی که از منابع خاکستری شده است در کتابخانه های مورد بررسی وجود دارد ولی در پرسشنامه مطرح نشده بود و پاسخ دهندگان در کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به آن ها اشاره کردند.

1-6-3کتابخانه های وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی

منظور کتابخانه های موسسات تحقیقاتی و مراکز تحقیقاتی استانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است. به دلیل اینکه در این پژوهش کتابخانه های موسسات تحقیقاتی و مراکز تحقیقاتی استانی که زیر نظر مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی اداره می شوند بررسی شدند، کتابخانه های موسسات آموزشی که زیر نظر موسسه آموزش علمی کاربردی فعالیت دارند و مدیریت مجموعه آن ها با ت های کتابخانه های تحقیقاتی یکسان نیست و نیز دسترسی به اطلاعات آن ها به دلیل قرار داشتن در مدیریتی دیگر دشوار بود از جامعه پزوهش حذف شدند.

1-6-4 مدیریت منابع خاکستری

پایان نامه بررسی نقش صفات شخصیت ، بهزیستی مدرسه، هویت تحصیلی ،ا نگیزش تحصیلی و ...

پایان نامه مطالعه وضعیت مدیریت منابع خاکستری در کتابخانه‌های وابسته به سازمان تحقیقات، ...

پایان نامه اثر آموزش چندرسانه ای و سنتی بر یادگیری مهارت دریبل بسکتبال

اثر آموزش چندرسانه ای و سنتی بر یادگیری مهارت دریبل بسکتبال

منابع ,های ,کتابخانه ,سازمان ,تحقیقات، ,آموزش ,منابع خاکستری ,کتابخانه های ,سازمان تحقیقات، ,تحقیقات، آموزش ,آموزش و ,سازمان تحقیقات، آموزش ,اشاعه منابع خاکستری ,مدیریت منابع خاکستری ,مجموعه سازی، سازماندهی

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

چیزی به من یاد بده . . . . تبيان مطالب اینترنتی رنگ به رنگ... مطالب اینترنتی کنکور 99 قبولی تضمینی پزشکی،کنکور99 فیکوس لیراتا LoverToLover سلمان نقره کار